Bra start på veckan!

Ny vecka = nya tag! Vilken klassiker, men för min del ack så sant för just idag.

Jag startade min måndag med att göra några solhälsningar på yogamattan innan jag tog mig an mina övningar från sjukgymnasten

I morse tog jag mig alltså i kragen och genomförde dagens första omgång av rörlighetsövningarna INNAN jag började jobba. Jag har tänkt tanken på att det skulle vara en skön start på dagen väldigt länge nu, men inte riktigt kommit till skott annat än på helgerna. Nu blev det av. Eller blev av och blev av. Jag gjorde dem helt enkelt. Punkt.

Det finns så många saker man vill förändra. Känner du igen dig i det där? Jag tänker på det ibland att den enda som har makt att göra något åt saken ju är jag. Jag bestämmer över mitt liv och mina vanor. Att införa goda vanor är mitt ansvar. Att cykla till jobbet är en sån sak. Att göra övningar på morgonen är en annan. Cyklingen var inte svår att införa så nu bestämmer jag att morgonövningar också ska köras. Punkt. Bra där Sara!

På förmiddagen har jag bland mycket annat jobbat med företagets nyhetsbrev som skickas ut en gång i månaden till alla medarbetare. Det brukar alltid vara en kort inledning som är säsongsbetonad. Idag skrev jag därför några korta tips inför höst, mörker och kroppens speciella behov under den mörka årstiden. Det är något jag själv också behöver tänka på. Ät mera grönsaker, bär och/eller frukt. Jag är ingen superförespråkare av tillskott, men om man vet med sig att man inte äter riktigt som man borde så är det inte fel att komplettera med någon form av multivitamin. Själv äter jag nu mer grönt än nånsin. Det är bra. När mörkret kommer upplever många att de blir hjälpta av ett ta D-vitamin. Jag har själv inte testat tidigare men kommer i år att ta multivitamin med högt innehåll av D. Jag hoppas att jag kan hålla mig pigg och glad även när det är som mörkast och kallast.

Nu ska jag äta lunch OCH ta mitt vitaminpiller :)

Kommentarer