Röhnisch Running School

Alla-kan-träna-Ida och Lofsan i samarbete med Röhnisch har dragit igång en ny löpskola. Den här gången är syftet att förbättra sig på 10 kilometer. L2 (syrrans kille) körde skolans första pass häromdagen vilket inspirerade mig att testa! 

Uppvärmning 10 min
Intervaller 4 x 3:30 min
med vila 1:30 min
Nedvarvning 10 min

Totaltid 40 min

Ett "lätt" pass för mig mentalt då det är förhållandevis kort. Det passar alltså som handen i handsken nu när jag springer i barfotaskor (pga lilltån) och mer framfota (direktiv från sjukgymnasten).

Jag siktade på att hålla runt 4:30-tempo på intervallerna och lyckades hyggligt:

4:41, 4:28, 4:27, 4:30

Jag cyklade till och från Lillsjön och körde passet på upplysta gångvägar där. Perfekt. Jag skrapade ihop 7.15 kilometer löpning totalt.

Kommentarer