Startbevis Lidingöloppet 30 km till salu

Det har blivit dags att outa att jag inte kommer att springa Lidingöloppet i år som det var tänkt. Den uppmärksamme läsaren har säkert noterat att det är borttaget från bloggens högerkant sedan en tid...


Jag har ju sprungit loppet en gång tidigare men har tyvärr inte lyckats uppbåda det sug jag trodde att jag skulle kunna göra efter att springa igen. Visst kan jag jogga igenom en tremila, det är inte det, men jag lägger hellre pengarna på något jag verkligen brinner för och faktiskt tycker är roligt. Det är viktigt för mig, att det i grunden ska vara lustfyllt med träning och tävling, även om jag kan verka lite lätt ångestfylld ibland ;)

Sambon är skadad, så han springer inte heller. Det innebär att jag har två startbevis till Lidingöloppet 30 kilometer till salu:

1. Herrklass, startled 3
2. Damklass, startled 4

Vad händer för mig då härnäst? Jo, jag är hungrig som sjutton på milen. Jag har spånat lite och Hässelbyloppet i mitten på oktober känns passande. Jag kommer att vara på konferensresa med jobbet torsdag till lördag samma vecka, vilket inte är den bästa uppladdningen precis, men det gör inget. Jag vill bara ha ett mål i sikte för att fortsätta träna på nu efter Tjejmilen, så det kommer att bli grymt oavsett. Jag ska försöka spika allt med anmälan och runt-omkring-grejs inom en vecka.

Kommentarer