Bra köp för vinterlöp


På vintern är det ofta kallt. En "buff" är en bra investering. Här har jag en svart i merinoull. När det är riktigt kallt drar jag upp den över munnen också. Den håller hals, nacke och kinder varma och då gör det ingenting om det blåser ute.

Mörkt är det också på vintern. Riktigt mörkt. Vissa dagar känns det knappt som om solen hinner gå upp innan den ska ner igen. Då är reflexer superviktiga. Även om du tycker att du har koll på bilisterna så.......

Ett riktigt bra underställ gör livet så mycket bättre. Med merinoull håller du dig torr och varm. Tro mig, det gör skillnad. Jag har snålat på inköpen av nederdelar men nu slagit till på ett par långkallingar i ull, men guuuu så gött åt rumpan.

Åsså kommer vi till fossingarna. Med grov sula greppar det bra på snö. Är det isigt rekommenderar jag metalldubb, medan du klarar dig alldeles utmärkt i dina vanliga löpardojor på en bra plogad och sandad gångbana.


Kommentarer