Slapparhelg - precis vad jag behövde!

Gårdagen började med en ordentlig sovmorgon, som jag hade längtat! Efter frukost och slappande i soffan med en bok så hängde jag med systers familj till hockeyskolan. Jag blev grymt imponerad över V (han är 5 år) och de andra barnen som lydde ledarnas minsta vink. Det var skridskoövningar och även matchspel på slutet. Så söta, och de målgesterna dessutom! ;)

Kakbak, söndagens inte helt lyckade experiment....

Idag har jag tränat på förmiddagen och sen fick jag för mig att jag skulle sno ihop en kaksmet. Jag blandade ihop lita olika goda saker och såg framför mig att det skulle bli hårda småkakor. Under tiden de var i ugnen fick jag se en uppmaning på facebook från en vän. Om jag tog med kaka skulle jag få kaffe. Vad är oddset för den tajmingen liksom?! Sagt och gjort, jag tog mina kakor, som förövrigt blev mjuka och inte alls så goda som jag hoppats, och cyklade i väg till Tallbacken. Mysig eftermiddag och perfekt aktivitet på min slapparhelg. 

Kommentarer