Värdelös start

Idag började min dag på nära nog sämsta tänkbara sätt. Mina inlägg brukar ju annars ha rubriker som "Bästa starten på dagen" eller "Super sunday", men idag var det allt annat än en supertisdag. Snarare sugertisdag... Jag har sovit på tåg i natt, inte alltför bra tyvärr, och när jag skulle av tåget i morse blev jag helt plötsligt alldeles yr och kallsvettig. Jag lyckades dämpa illamåendet och svimningskänslan som kom över mig genom att sätta mig på huk en stund. När tåget väl stannade så hoppade jag mer eller mindre ut på perrongen. Den svala luften i ansiktet var så skön och lämpligt nog fanns en bänk alldeles utanför dörren som jag kunde lägga mig på. Kallsvettningarna upphörde och efter en stund vågade jag mig upp. Tack och lov har jag några timmar på mig innan dagens konferens börjar, så jag har ätit hotellfrukost och hinkat ett antal koppar kaffe. Tröttheten är gigantisk och jag inser att jag måste rycka upp mig om jag ska orka med den här dagen. Tack och lov för en lång hemresa i eftermiddag. Då får jag sova om jag vill... Å jösses vad jag behöver det.

Å nä, jag är fullt medveten om att det här inte är ett sånt där peppigt inlägg som man vill läsa på morgonkvisten, men jag lovar att återkomma i en piggare och bättre version av mig själv inom kort :)

Kommentarer

Anonym sa…
Det där lät ju inge vidare :-( Hoppas det är bättre nu. Ta det lugnt o ha en skön hemresa i eftermiddag! Puss o kram!