Det snöar!

Nu är julen över på riktigt. Jag har plockat undan gran, stjärna, adventsstake och tomtar i helgen, och det känns verkligen som att vi är på väg mot något nytt. Vad vet jag inte riktigt, men oavsett så kommer det att bli bra. 

Under den är långhelgen har jag passat på att vara ute så mycket som möjligt. Det började med att vi i lördags, efter mitt springpass, åt middag ute i mörkret. Det blev kolbulle, tillagad över öppen eld såklart, och kokta lingon som svärmor har plockat. Igår körde syster, barnen och jag upp till Vemdalen och åkte utförs och i förmiddags grillade vi korv ute hos mamma och pappa hemma i Brånan, innan vi körde tillbaka till stan igen. Och nu i kväll så har jag varit ute och sprungit. Då kom snön! Mitt i backpasset så började det vräka ner. Stora flingor. Som jag njöt!



Kommentarer