Men hörrni

... vi har ju helt missat att prata julklappar!

Jag fick en helt klockren klapp som stod högt högt på min önskelista, nämligen dubbdäck till min fantastiska tanträser. Inte helt lätt att få tag på den typen av däck till den här typen av cykel tydligen. Det visade sig när de skulle på också att det inte var klockrent. De är mycket bredare än de vanliga däcken, och har ca 60 dubb per däck. Ett MTB-däck däremot är ännu bredare och har ofta 300 dubb per däck... Mitt grepp är alltså inte världsbäst, men otroligt mycket bättre än de torra och blankslitna gamlingarna som satt på. Mönsterdjupet på de här är också bra, så jag greppar bättre även på snö, inte bara is. Men ja, monteringen. Bredden gjorde att skärmarna var alldeles för smala så Lars fick spendera en halv dag i garaget för att modifiera dem och byta ut diverse stag, för att kunna få däcken på plats. Men oj vilken skillnad! Nu rullar jag till och från jobbet avsevärt säkrare än tidigare. Kul!

Nu har vi fått lite snö i Östersund, och idag även så kallt som 15 minusgrader, men tanträsern har fått rulla ner mig på stan ändå

Kommentarer