Om att brottas med sig själv

I morse vaknade jag med en begynnande träningsvärk i baksida lår, rumpa och ländrygg, vilket är precis spot on! Jag kommer att testa mig fram nu under en period och fokusera min styrketräning till det här området. Jag brottas med mig själv en hel del när det gäller det här, men jag har kommit fram till att prova kan man ju i varje fall. För jag definierar mig ju som löpare först och främst, när det kommer till träning. Trots det har jag aldrig fokuserat min styrketräning på övningar som ska göra mig till en bättre löpare. Tvärtom har jag sett styrketräningen som en paus från löpartänket, och helt kört efter vad jag har varit sugen på. Har jag haft en dipsperiod så har jag kört dips helt enkelt. Och sugen har jag i princip aldrig varit på de övningar som jag tvingar mig till nu, typ höftlyft, för jag är svag och jag gillar inte att göra grejor där svagheter exponeras och blir tydliga... Snacka om förnekelse! Men nu ska det bli andra bullar som sagt. Och, jag börjar faktiskt tycka att det är riktigt kul. Nytt fokus, och om det visar sig funka så...

Kommentarer