BOOM

Det blev farttest igår kväll, mitt tredje i år, och den här gången förbättrade jag min tid med 16 sekunder. Trots att jag fortfarande har dryga minuten ner till den form jag brukar vara i, och ännu mer till den form jag skulle vilja vara i, så är det oundvikligen så att jag är glad för att det går åt rätt håll!

När jag körde det första testet i januari så hade jag en vinter med väldigt lite löpning bakom mig. Jag har rört på mig för hälsans skull ett par gånger i veckan under november och december, ofta runt 3-5 kilometer, inte mer. Nu har det gått åtta veckor sedan första testet som sagt och jag kommer ut tre gånger i veckan med några tuffare pass än bara mysjoggar. Totalt på de här veckorna har jag förbättrat min tid på 2,5 kilometer med 48 sekunder - det går alltså rätt snabbt att som otränad eller halvtränad göra stora framsteg. Det är värt att tänka om du som läser det här sitter hemma och skulle vilja börja springa, men inte tror att det är någon mening eller att du inte kan. Det är klart att du kan!

(Eftersom min blogger-app bestämt sig för att strejka får ni klara er utan den löpbandsbild som var tänkt att illustrera det här inlägget!)

Kommentarer