Helg igen

Va? Redan fredag! Det är helt galet vad den här veckan har sprungit i väg. Återigen blev det tre helt träningsfria dagar, då gårdagskvällen spenderades ihop med sambon. Jag slutade redan vid 17 och vi åkte ut till Frösön och åt middag där. Satt länge och pratade och sedan åkte vi hem och degade. Det blev riktigt sent i onsdags på grund av att mitt plan hem från Stockholm försenades, så jag behövde vilan kände jag.

Men i dag blev det nya tag då en lagom löprunda på 35 minuter fick inleda helgledigheten. Jag sprang med ryggsäck, vilket var ett tag sen. Läste ni förresten Idas inlägg om utrustning och genus häromdagen? Jag har också av princip eller fåfänga (?), jag vet ärligt talat inte vilket som inverkat mest, också totaldissat vissa "tjejgrejor". Alltså jag har inget emot rosa, men det ihop med massa snirkliga bokstäver, blommor och hela faderullan, nä då blir det liksom för mycket.

Mina löparryggor är killmodeller som jag köpt för att jag tyckt att de varit snygga eller för att jag läst mycket bra om dem. Dessvärre får jag väl erkänna att för en liten tjej som mig så kan det eventuellt möjligen kanske vara så att en tjejryggsäck skulle ha suttit bättre. Jag är 163 cm, med en kort och fyrkantig överkropp och lååånga, smala ben till det. Min rygg är alltså extremt kort. Det gör att ryggsäckarna liksom kommer både långt upp och långt ner, eller hur man ska säga. Den Salomonryggsäck som jag sprang i idag kan jag använda som nackstöd samtidigt, och alla remmar måste jag dra åt max för att den ska sitta kvar. Kanske eventuellt möjligen att en tjejsäck hade funkat bättre?! Samma lika med min vätskeblåsa från nathan. Den hamnar så långt ner i min svank att jag brukar få skavsår på mitt ärr (ryggopererad för kotförskjutning i ländryggen). Det blir liksom blodigt och så får jag en sårskorpa sen, om jag sprungit långt med den. Möjligen kanske eventuellt att jag ger tjejgrejor en chans, även om jag i mångt och mycket tycker som du Ida :)


Kommentarer