KNAS

Ja, så blev förra veckan! Inget riktigt styrkepass och tre vilodagar i rad. Inte direkt som jag brukar lägga upp mina veckor, men just då blev det min prioritering och jobbet fick gå före. När helgen kom var träningssuget stort och det blev så knasigt att jag sprang fyra dagar i rad - jag som inte ens brukar springa fyra gånger i veckan! Det var förvisso inga supertuffa pass, men ändå. Annars planerar jag max två dagar löpning i rad nu när jag är så pass otränad.

Jag började i fredags med ett kort fartlekspass. Ingen klocka men jag uppskattar strax under 5 kilometer. På lördagen var det ett riktigt busväder så då nötte jag löpband. Fyra tabator plus 4 x 30 sekunder. Söndag var det ju min "bricklöpning" på nånstans runt 5-6 kilometer i riktigt mysartempo, åsså igår, måndagsklubben såklart! 30-60-90 sekunder med lika lång vila mellan. Totalt 5 set. Ruggigt bra pass!

Nu har jag rymt till huvudstaden och prioriterar återigen jobb så många timmar som möjligt på dygnet, och ordentligt med sömn såklart. Träningskläderna har fått stanna hemma så jag går all in på vilan den här veckan också.

Kommentarer