Film- och bildanalys av löpsteget

Idag bad jag L att filma mig när jag sprang, så att jag kan stämma av hur långt jag har kommit med min teknikträning. Det var riktigt kul att se att det faktiskt går framåt jämfört med när jag började hos sjukgymnasten. Eftersom jag inte själv har någon film sedan dess så kom jag på den brillianta idén att jag skulle springa som jag tror att jag brukade göra... Och att vi skulle filma det också. Det gick väl sådär. Jag la upp filmerna på Instagram men mina vänner hävdar att jag sprang ÄNNU sämre än på den film som skulle illustrera "före"...  

Här kommer en stillbildsjämförelse. Jag ber om ursäkt för dålig bildkvalitet. Som synes går det framåt med träningen, men det är inte helt okomplicerat. Jag är fortfarande för svag i vader och rumpa för att orka hålla tekniken mycket längre än 7-8 kilometer utan att pausa.

Löpstegsstudie - juni 2013 på bild 1 & 2, april 2014 bild 3

Kommentarer