ON/OFF

Måndag igen och dags att växla upp! Om det är något jag är ganska bra på så är det att växla tempo i livet. Jag gillar att jobba. Älskar det till och med. När jag själv får välja jobbar jag ofta, hårt, länge och med massor av energi. Sedan gillar jag att vara ledig också. Att njuta. Att softa och göra ingenting. Jag älskar kontrasten och att känna hur kropp och knopp svarar när jag trycker på av/på-knappen. Från en riktigt soft söndag med dem jag gillar allra mest, till en måndag med en fulltecknad att-göra-lista. BAAM. Nu kör vi!

...och om det råkar vara en sån dag då det är slut på energi - för ja, jag har sånna också - så finns det ju alltid KAFFE!

Kommentarer

Maria sa…
Avis jag önskar jag var bra på att växla tempo. Oftast håller jag ett ganska högt tempo och har svårt att varva ner och när jag väl har varvat ner och sen ska komma igång igen är jag trögstartad
SARA BORG sa…
Ja, det är inte helt lätt det där. Jag är inne i en bra period just nu, då jag tycker att det funkar ganska bra att växla åt båda hållen. Men jag känner igen mig i det du skriver också Maria. Framförallt om att växla upp när man varvat ner för mycket. Jag hade en period då jag knappt kunde jobba på eftermiddagarna för att jag blev alldeles för seg efter lunchen.
Anonym sa…
Hur gick det med varannan te då, kaffe-tunnan? ;)
/Mini
SARA BORG sa…
Ähhh, petitesser Mini ;)

Varannan te gick åt skogen för det finns inget grönt på jobbet. MEN, jag kör varannan vatten och har mer än halverat min förmiddags konsumtion.