Årets första löpartävling!

Vilken härlig dag det blev! Jag lyckades lämna både prestationsprinsessan och tempoklockan hemma, vilket visade sig vara ett riktigt lyckat recept på ett bra lopp. Jag sprang på känsla hela tiden och satsade på att hålla mig på toppen av min förmåga utifrån den form jag är i just nu. Jag hittade ett bra mantra som jag upprepade om och om igen i huvudet, och benen lydde. "Tryck i hela foten. Trampa på. Trampa på." Det var den enda jag hade i mitt huvud och fötterna trampade verkligen på i samma takt som jag upprepade mantrat. Snabbare mantra var lika med snabbare fotisättning. Fem kilometer är en ganska tacksam sträcka att springa. Det är jobbigt men pinan är ändå kort jämfört med ett millopp. Det gör det mentalt lätt. Att ta sig igenom första halvan går innan man hinner blinka, och efter det får man bita ihop och pinna på till målet liksom. Jag var trött men glad hela loppet och det känns som en bra start på den här löparsommaren. 

De minsta sprang 500 meter strax innan det var dags för 5 kilometersloppet som jag skulle vara med på

Uppvärmning i värmen kändes helt okej. Snart dags för dagens start

Lina och jag går igenom taktiken strax innan start... Eller inte alls...

Tiden då, undrar ni? Jag, den gick jag faktiskt och kollade upp efteråt och blev ändå positivt överraskad. 23:52 minuter på 5 kilometer (4:42 min/km) är inget personligt rekord precis, men det känns helt okej utifrån förutsättningarna.

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis till dagens fina lopp🌻 Ha det så skönt o mysigt på semestern o ladda batterierna ordentligt🌞 Kram o puss😘 /mamma
Petra sa…
Heja Sara! En bra prestation att springa utan klocka och ändå springa så bra.
Ha en jättebra resa!