Jag är inne i bubblan

Gott folk, här är jag! Maj har slagit mig med kraft och precis som många andra har jag helt galet fullt upp just nu. Den här veckan har jag totalt gått in i jobbubblan och där kommer jag att stanna ett tag till. För att behålla energin kapar jag bort mycket annat. Internet, filmtittande och hemarbete (städ, tvätt, disk, matlagning) är inte ett måste. I stället satsar jag på att träna - korta och ganska lätta pass som avstressar i stället för tvärtom. Åsså kvalitetstid med dem jag tycker om. Igår kväll slopade vi middag hemma till förmån för restaurangmys på Jazzköket en helt vanlig torsdag. Gudomlig mat i fantastisk miljö. Det är sådant som gör gott för själen. Ta hand om er så hörs vi snart igen!


Kommentarer

Anonym sa…
Men! Var du där igår? Jag mä juh, från kl 20! Å inte såg jag dig!
/Maria (Maraja81)
Anonym sa…
Å jag förstår precis vad du menar med Majbubblan!!! :-)
SARA BORG sa…
Hahaha, ja, vi kom också runt åtta. Fast vi smet iväg precis när spelningen började sen, för vi hade inte betalat för den... Vi åt helt galet god torsk. Låter trist men den är helt gudomlig med den smöriga såsen, det stekta fläsket och kantarellerna. MUMS!
Anonym sa…
Men var satt ni då? Ja, har ätit torsken för nån vecka sen, suuupergod! Vi fick mycket goda musslor igår men varmrätten var inte en riktig fullträff tyvärr. Men så mysigt å himla bra konsert!! / maria
SARA BORG sa…
Det var typ fullbokat så vi fick smita in och äta a´la carte om vi lovade att vara klara till klockan 9. Vi fick sitta vid kockarna, där det är som en liten bardisk. Varmt och mysigt för jag var trött och frusen - helt perfekt! :)

Varmrätten var nån köttbit va? Vi satt som bra till för att se all mat som bars ut.
Anonym sa…
Aaa, såg att det satt ett par där då vi gick in! Kul å se kockarna in action! Ja, det var lamm, bra tillagat men lite smaklöst tyvärr... Fast jag gillar jazzköket ändå! :-))
SARA BORG sa…
Ja! Det var vi! :)

Jag har inte heller varit helt överförtjust i maten alla gånger, men den där torken är snudd på en smaksensation för gommen.