Nu är det nära - Lidingö MTB coming up!

I morgon tänkte vi börja rulla söderut inför söndagens MTB-lopp på Lidingö. Jag vet inte om jag är nervös eller så egentligen. Den här veckan har det varit så himla mycket ändå, så jag har haft fullt upp. Eftersom jag tänkt vara ledig i morgon så har jag jobbat tre riktigt långa dagar i stället, och det har inte funnits tid att fundera så mycket. Det är kanske tur det.

Den här dagen inledde jag med sovmorgon, en lätt frukost med kaffe och kalkonsmörgås och sedan en mysjogg med Ida. Tänk vilken lycka att jag har en så bra träningskompis alltså! Jag var uppe alldeles för sent igår kväll och efter två dagars helvila från träningen så kände jag mig enormt seg i kroppen när jag klev upp. Utan Idas förslag om ett gemensamt pass hade jag inte tagit mig ut på förmiddagen. Nu fick jag ett ändå bra pass i löparskorna. Lugnt och kontrollerat och när jag såg att GPS-en visade över 4 kilometer fick jag avisera att vi skulle vända. Jag vill ta det lugnt inför söndag, men ändå röra på mig för att hålla igång kroppen dagarna som är kvar. Vi tog en annan, något kortare väg hem, så distansen blev tillslut 7,6 kilometer för mig.

Kallt ute idag, bara nån enstaka plusgrad, men solen värmde skönt när den tittade fram lite då och då

Kommentarer

Anonym sa…
Tänk vad jag är glad att ha dig då! Så himla mycket lättare att ta sig ut. Lycka till nu! Och ha KUL :)

Kram Ida