Måndag betyder #måndagsklubben väl?

...eller? Jodå, visst gör det, men inte riktigt som vanligt idag. Det är nämligen dags för Vårruset i kväll. Klockan 18:00 ses vi på torget för att få våra nummerlappar. Vädret ser ut att bli kanon, så utöver själva löpningen kan vi säkert umgås och ha en härlig kväll tillsammans också.

För egen del har jag trötta ben idag efter att ha tränat på ganska ordentligt under helgen. Landsvägslopp på cykel i fredags, terränglöpning på lördagen och ett tungt styrkepass för ben/rygg igår kväll med några löpbandstabator som avslutning. Varför undrar du? Varför inte säger jag! Det går inte att formtoppa till alla lopp på en sommar, då blir det ju aldrig någon träning gjord. Jag ser Vårruset som en kul grej, ett perfekt tillfälle att få draghjälp till ett riktigt bra fartpass, vilket jag behöver. Det pirrar i magen ändå av tävlingsnerver, sådär som det brukar, så hur tunga benen än må vara så kommer jag säkert att tagga till ju närmare kvällen vi kommer. Det blir skoj!

Kommentarer

Anonym sa…
Lycka till alla ni i "Måndagsklubben" ! Det kommer nog gå undan :-) Vi kanske ses, puss o kram!