Nästa utmaning blir Mörksuggejakten

Jag har alldeles glömt bort att berätta för er att jag förra veckan äntligen gjorde slag i saken och anmälde mig till ännu ett MTB-lopp. Det blir Mörksuggejakten den 6 juli, det vill säga om bara ett par veckor. Så nu är det verkligen hög tid att fokusera lite mer på cyklingen igen. Jag har ju kört på regelbundet efter tävlingen på Lidingö den 4 maj, förutom under Turkiet-veckan, men det har varit lustbetonat och helt utan fokus på något särskilt lopp. Jag behöver ett par länge pass känner jag, för att vara förberedd på de 7 mil som ska avverkas i Rättvik.

Det här gör att jag högst troligt står över att springa Offerdalsmilen i kväll. Jag behöver all tid jag kan ta till att trampa i stället. Tisdagar har ju blivit cykeldag för mig nu ett tag.

Kommentarer

Helena sa…
Men vad roligt att du anmält dig! På´t bara med lite skogsdistanspass:-) Blir det orsabajken?