Sportigt värre - vilken dag

Idag har jag verkligen känt mig sportig! Trots tunga ben efter gårdagen så släpade jag mig upp och ut i morse på ett tvåtimmarspass MTB. Vädret var inte precis på topp - kallt och blåsigt. Om det inte vore för att jag hade bestämt träff med en kompis så hade jag aldrig tagit mig ut. Vi cyklade ungefär samma slinga som vi körde på min allra första stigcykling i slutet av april, och idag fick jag verkligen ett kvitto på att jag har utvecklats. Visst, Stefan fick vänta in mig hela tiden, för snabbt går det verkligen inte. Men idag kunde jag cykla hela rundan. Jag knixade och trixade mig över rötter och sten. Balansträningen från i tisdags kom väl till pass och jag kände för första gången att jag hade kontroll på grejorna. Ibland i alla fall. Då, för snart två månader sedan så fick jag hoppa av och springa ganska långt med cykeln vissa partier. Det var helt enkelt för svårt. Glad och nöjd kom jag hem idag och kände - wow - jag lär mig ju faktiskt!

Efter dusch, ombyte till rena träningskläder och stora mängder mat, var det dags att träna löpteknik. Ett riktigt kul tillfälle var det där tiden bara flög i väg. Mer om det kommer i ett eget inlägg när jag har fått ordning på intrycken från eftermiddagen.

På Frösöns "baksida" med utsikt mot Rödön och Rödöbron. Här hittar du rotig skogsstig - perfekt träning

Stefan cyklar 29-tums vilket rullar fint både på stig och väg. Jag fick trampa på med min 26:a, men har i stället en annan fördel på rot eftersom jag kör dämpat både fram och bak