Trött så in i norden

Jag brukar ju allt som oftast vara pigg, glad och positiv - men gissa vad, jag är precis som alla andra också riktigt trött ibland, även om jag sällan skyltar med det. Det blir så trist då tycker jag. Men idag är en sådan dag. Jag känner mig som en urvriden disktrasa. Ögonlocken är nästan lite svullna och bara att sitta upp på en stol känns övermäktigt. Då är man slut som artist! Tur att det finns kaffe säger jag bara.

Men det är skillnad på att vara trött för att man har gjort av med energi och att vara trött för att man slarvat med att tanka ny energi. Jag är trött idag för att jag tränade ganska tufft igår kväll. Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle cykla eller springa, så efter lite funderande bestämde jag mig för att göra båda delarna. Ett eget litet skogsäventyr sådär en torsdagskväll - varför inte? Jag packade ryggsäcken och drog iväg på en dryg timmes MTB och sedan 5 kilometer traillöpning i Spikbodarna. Löpningen gick ruskigt lätt i början men ganska snabbt blev terrängen stökig med blöta partier och rötter. Jag har ju mycket att lära när det kommer till att klara av det, och jag kände att mitt knälyft fortfarande inte alls räcker till. Jag blev riktigt trött efter ett tag. Det var skönt att få hoppa upp på cykeln igen och sedan rulla hemåt. Drygt två timmar efter att jag rullade ut hojen ur garaget var jag tillbaka. Trött, blöt (det regnade) men glad gick jag hem och satte rumpan i soffan, efter en dusch såklart, för att äta och se ett avsnitt av serien The Killing (tack Maria för tipset!). Tyvärr blev jag sittande där lite för länge, och det får jag såklart betala för idag. Nu är det därför dags för mera kaffe!

Spikbodarna - blött, grönt och skönt - här växlade jag mellan cykel och löpning

Kommentarer