DET SITTER I HUVUDET

Som om du inte redan visste det. Men jag tänker säga det igen. Och igen. Ända tills du tror på att det är sant. På riktigt. Du, jag och alla andra klarar så ofantligt mycket mer än vi tror. 

Starkare ben än jag tror. Och dagens backintervallsoutfit från Salomon och NIKE 

Och varför skriver jag det här. Jo för att jag idag återigen höll på att bli lurad av min egen inre röst. Av latmasken. Den som fram tills igår har sagt att jag inte klarar att springa långt längre. Den röst som jag tystade så lyckosamt igår genom att utan några som helst problem springa 15 kilometer för första gången sedan förra hösten. Den rösten, den latmasken, hade tills idag kommit på en ny grej. Idag sa den att jag nog var lite trött i ryggen, jag hade ju ändå sprungit heeeeela 15 kilometer igår så nog var jag nog ändå lite trött och nog borde jag väl ändå kanske låta bli att springa idag. Observera att det absolut inte var min kropp som gav några som helst signaler om det här, utan det var mitt huvud. Trött i ryggen är jag alltid mer eller mindre eftersom jag lever med en ryggskada. Det är inget jag dör av liksom.

Jag var så nära att ta en lugn cykeltur i stället och skjuta upp löpningen till en annan dag, men så var det som att någon någonstans insåg att nu är det nära att latmasken vinner igen - nåt måste göras! För på instagram la @bettywassenius upp "If you focus on results, you will never change. If you focus on change, you will get results". Och precis där och då insåg jag att om jag gör som jag brukar, det vill säga lyssnar på latmasken, så kommer jag inte att lyckas springa mer än jag gjort hittills i år, och då kommer jag heller inte att bli snabbare. Så vad gjorde jag, jo jag bet ihop så klart. Snörde på mig skorna och stack ut och mördade 10 stycken backintervaller som om jag aldrig gjort annat. Det sex första var lätta. Hörde ni det? Lätta. Inte fan var jag trött någon annanstans än i huvudet. Fuck you jävla latmask säger jag bara! De sista fyra var apjobbiga, men så ska det ju vara. Bra träning ikväll igen och allra mest nöjd är jag över att jag återigen vann över mig själv och bevisade att allt sitter i huvudet.

Kommentarer