ATT VAKNA UTSÖVD

Trött i lördags, på väg till ett bröllop. Ögon som små små springor

Det har blivit lite si och så med sömnen den här sommaren, precis som det brukar bli när kvällarna är långa och man aldrig riktigt vill gå in. Eftersom det dessutom har varit mycket på jobbet, och på helgerna med diverse kalas, så har jag aldrig riktigt kunnat vila ut. Först nu. Det är som att något har hänt den här veckan. Plötsligt blev det höst och jag blev helt nykär i årstiden. En välbehövlig omstart kickade igång utan att jag själv riktigt märkte det. Luften är frisk och känns så lätt att andas.

De två senaste kvällarna har jag kommit i säng i riktigt bra tid, mellan 21 och 22. Det har gjort att jag har vaknat av mig själv en bra stund innan klockan ringer på morgonen, och jag har känt mig utsövd. Det var så länge sedan. Vilken känsla!

Kommentarer