Höstkänslor

Förra veckan kände jag för första gången de där riktiga höstkänslorna. Jag var i Västerbotten och jobbade tillsammans med en kollega, och i bilen påväg hem till Jämtland så körde vi genom skogslandskap med en del hyggen fyllda av mjölkört eller rallarros, ni vet sådana där härligt cerise blommor. Det var så vackert. Temperaturen har också krupit ner ordentligt mot tidigare i sommar, och i dag hade jag för första gången på flera månader mitt vädringsfönster på jobbet stängt. Det är regn och rusk och jag fick cykla till jobbet i regnställ i morse. Luften är frisk och andningen går lätt. I skogen kan man plocka hallon och blåbär. Nu kommer nya tider!

Jag älskar hösten precis lika mycket som alla andra årstider. Jag blir alltid nykär när det växlar, kär på livet och på förändringen som en ny årstid för med sig. Man kan nystarta med allt man vill, och det som har varit har varit. Det läggs till arkivet. Jag ska göra min lista för hösten snarast känner jag. Den Viktiga Listan alltså. Den som innehåller det som jag tycker är viktigt för mig i höst, det jag ska fokusera på för att komma dit just jag vill. Har du gjort din lista?

Bilden nedan är från min helg i Kolåsen i Jämtland, där jag var på bröllop. Det rosa du ser är växten mjölkört eller rallarros, vilket namn man nu vill använda

Kommentarer