Klockjävel på ren svenska

Min löparklocka har krånglat lite av och till. Det började med att den slutade ta laddning i vägguttaget men om jag laddade via datorn gick det bra. Sedan krånglade satellitmottagningen hit och dit. Den tar superlång tid på sig för att hitta, eller så hittar den inte alls, och nästan värst är det de gånger de tappar kontakten mitt under ett pass - även om just det bara har hänt ett fåtal gånger. I vintras la den ner helt, hela klockan alltså. Den blev bara svart och gick inte att starta, trots att batteriet var nyladdat. Så efter ett par dagar vaknade den till liv igen helt plötsligt. Nu idag så får jag inte till laddningen alls. Den tar ingen laddning och batteriet är nästan nästan utan... Så irriterande frustrerande. Så hit me with era allra bästa tips. Jag har kikat på Suunto Ambit 2 men vet inte. De funktioner jag behöver är mätning av tid, distans och aktuell hastighet i minuter per kilometer. Jag behöver också kunna programmera intervaller på sträcka eller tid. Autoetapp är också bra, dvs att den reggar varje kilometertid separat, och inte bara ett snitt för hela passet. Jag använder även klockan vid cykling och då ställer jag om då att den visar kilometer i timmen. Vad ska jag ha? HJÄLP!

Kommentarer