Låg motivation

Det finns dagar när jag har noll träningsmotivation. Ni vet, tiden rinner i väg, man börjar bli både lite trött och småfrusen, och det där träningspasset som man hade tänkt känns så avlägset och omöjligt. Så var det igår kväll. Efter en vilodag blir jag ofta lite seg. Att jag dessutom hade ätit middag, vilket jag annars gör först efter träning, gjorde att hela jag var inställd på att det var kväll och snart dags att sova. Det sista jag var sugen på i det läget var att gå ut och springa. Känner du igen dig?

För att ändå komma ut sänkte jag tröskeln. Jag sa till mig själv att en mysjogg, en runda på 3,6 kilometer, skulle räcka. För allt är bättre än inget. Och jag gjorde det! Jag fortsatte springa en liten bit till dessutom, tills klockan pep för 4 kilometer. Sedan körde jag löparstyrka med 3 x 20 utfallssteg, 3 x 15 tåvhävningar och 3 x 20 höftlyft. Ibland räcker det med att bara komma utanför dörren så vänder det. Det var många som sprang längre än mig igår. Det var många som sprang snabbare. Men det var också många som låg i soffan och önskade att de hade sprungit. Jag var så glad och stolt över mig själv för att jag faktiskt kom ut.

Kommentarer

Katja sa…
Grymt, det där inlägget borde man spara och ta fram när motivationen tryter… :)