VARIATION

För att utvecklas i sin löpning, eller i all träning egentligen, så gäller det att variera sina pass. Långa pass. Korta pass. Hårda. Lätta. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränser. I min plan inför Tjejmilen, som egentligen är mer ett ramverk än en detaljplan, så har jag en grundtanke om att varannat pass ska vara lätt och varannat pass lite tuffare. Igår hade jag vilodag men innan det körde jag backintervaller, så tanken för dagen var ett lättare distanspass. Gissa om jag blev glad när lillasyster föreslog ett gemensamt pass. Helt perfekt! För ibland kan just de lätta passen kännas tunga för mig, ni vet mentalt. Att även fast man springer ganska sakta så går det tungt. Så kändes det först idag också. Benen var som stockar, vilket mina ofta blir efter vilodagar, men så nån kilometer in på rundan så släppte det och det var mest bara mysigt. Eller ja, det var en del uppför och det är inte så mysigt, men jag har redan glömt eller förträngt det nu. Bäst var att bara springa runt och prata. Egentid med syster.

Det blev inga foton idag, men här är min syster och jag förra sommaren efter ett gemensamt pass!

Kommentarer