Skoval... dagens i-landsproblem

Jag skrev senast i morse att jag trodde att jag valt skor till Tjejmilen i helgen, men nu får jag nog ta tillbaka det. Det här är verkligen så nördigt och fånigt så det finns inte, men jag har supersvårt att välja. Det kommer såklart av att jag har väldigt många skor att välja mellan... Det som är lite av ett problem är att jag mest sprungit elljusspår och stig i sommar, inte så mycket asfalt alls, vilket är lite tokigt med tanke på vad loppet går på. Då har jag sprungit i skor som jag normalt inte skulle välja för en platt mil. På grund av att jag är van vid dem har jag ändå tänkt tanken att det skulle kunna bli aktuella, men så idag fick jag för mig att jag skulle ta en runda i mina gamla räsers från förra året, nike lunaracer. Det är en lätt tävlingssko som jag faktiskt sprang just Tjejmilen i, men som ändå är lite mer uppbyggd än de minimalistiska skor jag brukar springa i nu i år. Jag har aldrig gillar dem helt hundra, och sist jag sprang i dem var nog arlajoggen i maj (!), men idag kändes de förvånansvärt bra. Jag sprang en femma, med fem korta backruscher mitt i, och inte var det så tokigt. Benen däremot är en annan femma. Jag känner av låren lite från i måndags, vilket blev väldigt tydligt trots att backen bara var en slakmota. Men men. Vad gör väl det? Det är långt till lördag!

...och ja, jag är medveten om att jag har tränat varje pass den senaste veckan i samma tights, men de är så ohyggligt sköna och dessutom snygga, så jag kan helt enkelt inte låta bli!

Kommentarer

Petra sa…
Det kommer att gå superbra på Tjejmilen. Jag hejjar på avstånd!
Kanske att jag kan hålla ihop min träning snart och få till en mil.
Lycka till!