IDAG ÄR DET MIN LYCKODAG

Ja, så skrev jag i ett sms nyss! Dagen började ovanligt bra och ovanligt tidigt. Jag promenerade till jobbet, eftersom cykeln stod kvar här sedan tidigare, och jag har fått min morgonkopp med kaffe och min lugna stund vid datorn - precis så som jag vill starta dagen. Att jag vunnit ett pris i en tävling på en av de bloggar jag dagligen följer, det var liksom bara pricken över i:et.

Det är onsdag och jag är så springsugen, men jag ska hålla emot. Ingen löpning förrän lördag tänkte jag. Istället börjar min vintersatsning. I måndags valde jag att vila helt, och ägnade kvällen åt matlagning och kakbak. Det blev helt enkelt spenatpaj, kladdkaka och soffmys. Ingen stress. Inga måsten. Bara vara. Så himla viktigt det också. Igår ett snabbt löpstyrkepass hemma. Jag körde med tabata-appen på paddan, en 6-7 omgångar med fokus på ben, höft och bål. Ni vet jag ska ju skaffa starka ben, stark kärna och starkt hjärta i vinter - det är min motivation just nu. Jag är inge vidare på hemmaträning, eller har inte varit i varjefall, men nu tänker jag att det ska bli andra bullar! Allt är bättre än inget, det är vad jag brukar säga, och någongång måste jag börja lyssna på mina egna råd också.

Kommentarer