INGEN VINTERCYKLIST

Jag är nog ändå inte gjord för att cykla på vintern. Nog för att jag trampade till och från jobbet hela förra vintern, men då hade jag dunjacka, överdragsbyxor och riktiga vinterskor. Idag hade jag cykelskor och tumvantar, och frös så pass om fötter och händer att jag knappt kunde låsa upp garaget när jag kom hem efter en runda med mtn:n. Snöflingor singlade ner på slutet och det bet minst sagt i kinderna. Så någon vintercykling utomhus för träning blir det nog inte. Däremot har jag siktet inställt på att försöka ta mig genom is och snö i år igen på min "vinterskodda" tanthoj. Jag har ju en särskild vintercykel som ni kanske vet, min roströda gamla fara med dubbdäck på.

Sedan är jag sugen på att sätta upp en racer på en trainer här hemma. Som om det inte är nog trångt hos oss? Fast det gör ju inget om man ställer den framför balkongdörren tänker jag. Hur ofta går man dit ut nu den här årstiden ändå? Knappt alls faktiskt så det kan gå. Gäller bara att veta vilken trainer man ska köpa då. Tips anyone? Hur ska man tänka liksom? Vad är bra och vad är mindre bra?

Kommentarer

Helena sa…
Vinterskoskydd! De värmer fint för frusna tassar. Jag har ett par från Grip grap, av neporen som funkar fint när tempen kryper ned. På fingrarna kör jag skidhandskar. Är det riktigt kallt så tar jag mina slalomvantar med tummar, det funkar på mtb :-)

Köp inte den värsta trainern du hittar. En som har magnetbroms (det som styr motståndet) låter mindre. Bra att kunna reglera motståndet från styret, jag har en TACX-trainer med några år på nacken som funkar fint. Display som jag har på styret där jag styr motstånd och där jag kan se vilka watt jag producerar.

Kolla på Tacx och Elite.trainer, de lite enklare modellerna.
SARA BORG sa…
Helena, jag har vinterskoskydd och tumvantar . hjälper ändå inte.... :/

Ska genast kolla upp de olika trailer-alternativen! Stort tack för tipsen!!!!!!