MÖRKERLÖPNING

Nu är det gjort - årets första löpning i snöslask! Tänk att jag för bara en vecka sedan sprang i shorts, inte här i Jämtland förvisso utan i Hässelby, men ändå. Ikväll är det snö i luften. Temperaturen håller sig strax över nollan, så snön lägger sig bara här och där, men virvlar i luften gör den likväl. Jag var ute på första löppasset på en vecka och kroppen var sådär härligt full av energi. Jag sprang snabbare än jag tänkt, men såg liksom ingen idé i att bromsa när känslan var så bra. Jag tassade fram på snövåt asfalt, med en spännande ljudbok i öronen och en pannlampa på huvudet. Inte så mycket för att se utan för att synas. Reflexer också såklart, som gör mig synligt för bilister. Pannlampan är för cyklister och gångare som inte har något ljus för mina reflexer att fånga upp. 8 kilometer ren terapi var det. Återhämtning för själen och för hjärnan. Nu ska det bli skönt att slumra in.

Reflekterande detaljer på mina kläder; jacka, tights och handskar från nike, som lyser upp i höstmörkret. Kompletterat med två "slå-runt-reflex-band", ett vid foten och ett vid handen

Kommentarer