FEM

Jag älskar ju listor av alla de slag, så när jag trillade över den här kunde jag liksom inte låta bli. Här kommer mina fem!

1. Vilket livsmedel kan du inte leva utan?
Kaffe! Eller förresten räknas det som livsmedel? Ägg är grymt också, fast det är sällan jag äter ett ägg som det är. Men jag har ägg i många maträtter, i smoothies, i chokladmousse - ja ägg funkar helt enkelt för det mesta.

2. Godaste efterrätten?
Den här var enkel! Kladdig, kylskåpskall chokladkaka med vispgrädde och hallon eller färska jordgubbar.

3. Vad tränar du helst en dag då du har all tid i världen?
Det är ytterst sällan jag har möjligheten att avsätta en heldag till fria aktiviteter, men någon gång då och då får man till en sådan där klockren aktivitetsdag. Som i höstas då vi var i Åre. Dagen inleddes med en kort vandring/promenad med kiddosarna till en tjärn där vi fikade. Sedan var det några timmar MTB i Vålådalen, och sist men inte minst en runda i löparskorna på kvällen. Ska det vara ren träning så kan jag tänka mig att byta ut den där promenaden mot ett gympass på morgonen.

4. Bästa träningsredskapet?
Kroppen! I alla väder. I alla kläder. I alla lägen.

5. Vad är du tacksam för just nu?
Jag är tacksam för de fina människor jag har runt omkring mig. Min familj. Min lilla lillasyster har varit hemma den här veckan och även om man inte ses varje dag (jag har varit bortrest i jobbet) så känns det på något vis bättre i hjärtat när alla är samlade. Och vänner såklart. Så mysig middag på stan igår kväll med några från måndagsklubben.

Kommentarer