MINDRE ÄN EN VECKA KVAR TILL TUNNEL RUN

Söndag morgon och jag sitter här vid köksbordet med mitt möra-kaffe, datorn och tända ljus. Det är något speciellt med sådana här morgnar när jag vaknar av mig själv och smyger upp så tyst jag bara kan, för att sedan sitta i lugn och ro en stund innan dagen börjar på allvar. Mina morgnar är lite heliga. Inte så att jag blir på dåligt humör om det inte blir som jag vill, men dagarna blir nästan alltid lite bättre när jag får starta upp på mitt sätt.

Livet har snurrat väldigt snabbt för mig den senaste tiden och på helgerna har jag känt ett stort behov av att styra tiden och aktiviteter helt efter var jag haft lust till. Förra helgen var lillasyster hemma så då kändes det klockrent att bara hänga med familjen så mycket som möjligt. Jag har sällan känt mig så avstressad och lugn som jag gjorde på lördagskvällen. Lite samma känsla hade jag igår. Vi startade med långfrukost och sedan satt jag ett par timmar och jobbade med utkast till två nyhetsbrev, inte för att jag var tvungen utan för att jag ville. Jag fick lite feeling helt enkelt och skrev medan känslan fanns. När jag tittade på klockan såg jag att det var dags att äta igen och föreslog brunch på Clarion. Sambon var inte sen att nappa på idén så det blev en eftermiddag på stan. Lördagslyx! Jag fick present också, ett riktigt snyggt underställ från Kari Traa.

Lördagseftermiddagen toppades med att jag fick sällskap på löpningen. Ida messade och undrade om vi skulle springa, och tajmingen kunde ju inte blir bättre. Klart vi skulle! Det blev en mystolva upp till Lillsjön, Spikbodarna och ÖSK. Det är det längsta jag har sprungit på flera veckor med anledning av min onda vänstervad. Det går okej att träna på den men jag "känner" den hela tiden, och ju snabbare jag springer desto ondare gör det. Men nu är det som sagt mindre än en vecka kvar till Tunnel run. Sedan lägger jag ner löpningen tills vaden har läkt ihop, vad än det nu är för fel där inne. Jag ska cykla och åka längdskidor, när snön kommer. Jag har i varje fall investerat i ny utrustning inför den här vintern, så jag är taggad.

Kommentarer