TASSA PÅ STIG

Här i veckan dagdrömde jag om mysjogg på snötäckta stigar och i dag var det äntligen dags. Som jag längtat! Eftersom jag har lite problem med en vad just nu så kan jag varken springa särskilt långt eller snabbt utan smärta, däremot går kort och lugnt bra. Att springa kuperad terräng är därför ett tipptopp sätt att få upp pulsen utan att behöva springa särskilt snabbt. Tvärtom gick det ohyggligt sakta bitvis, för oj så jobbig den är ÖSK:s blåvita. Bara fyra och en halv kilometer lång, men upp och ner, upp och ner mest hela tiden. Bra träning således. Jag tog en extravända i den gamla slalombacken så jag fick åttahundra extra meter också. Totalt en 5.3:a in på löparkontot, som just nu alltså är ganska tomt. Jag har cyklat två kortare pulspass i stället den här veckan, och det verkar göra vaden gott. 

Kommentarer