FRUKOSTBULLAR (recept)

I söndags testade jag att göra lättbakade och mjölfria frukostbullar efter ett recept som jag hittat på instagram (@jeno1131), och de blev faktiskt riktigt goda. Jag tog dock olivolja i mina bullar, men ska ta kokosolja nästa gång då jag inte riktigt gillade smaken som olivoljan gav, men men.

Du behöver:
1 dl mandelmjöl
3 msk solrosfrön
3 msk linfrön
2 msk fiberhusk
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 ägg
2 msk kokosolja/annan olja
1 dl yoghurt

Gör såhär:
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, och tillsätt sedan de blöta. Rör ihop till en deg/tjock smet och forma till 6 st bullar/klickar på en plåt. Grädda på 200 grader i 15-18 minuter. Ät och njut!

Kommentarer

Maria sa…
Bra tips. Jag bytte ut yoghurt till kvarg, och solrosfrön med pumpakärnor. Och raps istället för oliv. Blev supergoda varma med en bit västerbottenost på