NYÅRSKARAMELLER 2:2014

GOTT NYTT TRÄNINGSÅR KÄRA VÄNNER, FAMILJ, SLÄKT, KOLLEGOR, SAMARBETSPARTNERS, CYBERVÄNNER & BEKANTA!

Nu har vi gått in i ett helt nytt år, och precis som jag skrev igår så finns det varje dag en chans att försöka skapa något nytt. Jag har insett att 2014 var ett svårslaget år för min del. Ett år som visserligen var lite upp och ner träningsmässigt men på andra plan allra allra mest upp. Jag är otroligt glad och tacksam för det och satsar naturligtvis på ett ännu bättre 2015 på alla plan! Nu är det dags att fortsätta summera året. Det 1 från igår, samt från tidigare år hittar du här!



Juli
Det var sommar, sol och semester. Jag morgonjoggade och jag njöt. Lars och jag lånade en minibuss av pappa och packade in oss och fem cyklar och drog i väg. Ett stopp var Rättvik och MTB-loppet Mörksuggejakten. Jag avslutade månaden med att sätta en plan för att ta tag i löpingen igen som fått stå undan egentligen hela året. Jag testade att springa 15 kilometer för att se om jag fortfarande kunde, och visst klarade jag det trots att jag faktiskt inte trodde det om mig själv. Jag konstaterade att det sitter i huvudet.


August
En fin söndagstradition skapades, då Ida och jag sprang mysiga långpass på söndagarna. Jag hade en springplan för första gången på ett år och det kändes som att jag började hitta tillbaka till något jag saknat. På tävlingsfronten blev det ett lopp i löparskor, Vasastafetten. Det var roligt att springa igen, äntligen!

September
Tjejmilen, Östersundstrail, fjällöpning med Sanna, Lina och Ida, samt första passet med Lars sedan han fick problem med fötterna - vilken löparmånad det blev! Jag försökte peppa mig till att ta tag i styrketräningen också eftersom jag kände mig svag i kroppen. Småvärk i ryggen då jag satt på kontoret vittnade om att jag hade en del jobb att göra.


Oktober
Jag förlängde årets löparsäsong som egentligen kom igång alldeles för sent, med att springa Hässelbyloppet i mitten av månaden. Sedan blev hastigt och lustigt rödhårig men kände mig aldrig riktigt hemma i det den här gången.


November
Nu var det dags att avsluta tävlingsåret med löpartävlingen Tunnel run. Starten var osäker in i det sista då hela höstens problem med vänstervaden var värre än någonsin. Jag hade svårt att gå, och riktigt ont, men beslutade mig för att jogga loppet ändå och bara ha kul och njuta, vilket var en hit. Det var en riktigt bra upplevelse och jag hade faktiskt inte så ont under själva loppet. Om det berodde på det totala glädjeruset eller något annat låter jag vara osagt. Jag sprang i annat namn och kollade inte upp mitt resultat förrän långt efteråt. Det visade sig att jag nog var i ganska gott slag, för helt ouppvärmd jobbade jag runt de ganska tuffa 10 kilometrarna på strax över 50 minuter. Vinterstudion drog igång på TV - en självklar helgfavorit. Jag hade också en veckas totalvila från all träning.

December
Och tillsist blev det julmånaden, som jag älskar så mycket. Jag hade påbörjat behandling för min onda vad och var äntligen smärtfri efter att ha vant mig vid att ha konstant ont. Det var ovant i början men grymt härligt. Jag tog tag i träningsplanering och dokumentation här på bloggen igen, något jag inte gjort under hela 2014. Det kändes på allvar att jag startade på nytt på något vis och jag mådde på många sätt bättre än någonsin. Ytterligare ett år gick mot sitt slut och jag blev lite äldre och lite klokare.


Tack 2014 för allt du har gett mig. Tack också till er som läser, kommenterar och finns i min närhet! Nu gasar vi för fullt in i ett nytt, ännu bättre år.

Kommentarer