UTEAKTIVITETER OCH PROLOG

Idag startade äntligen Tour de ski - som jag har väntat. Jag hade av någon anledning fått för mig att det skulle ske på nyårsdagen så besvikelsen när jag insåg att så inte var fallet var total. Men så var det då idag dax för prologen. Med en kaffe i högsta hugg satt jag uppkrupen i soffan mellan Vide och Nilas, som förvisso satt med ipad och en mobil i stället. De är mer intresserade av att åka skidor än att titta. När damerna hade åkt klart klädde vi på oss och gick ut. Vide och jag spårade en slinga på gräsmattan med längdisar och sedan körde vi sprintstafetter och tävling mot varandra i trekvart. Trots relativt kort bana blev jag lite svettig faktiskt. Det kan ha berott mer på blidväder och tjock jacka än tuff träning, men ändå. Det var kul. Elin och Nilas satsade på pulkabacken istället.


Så in för att äta lunch och titta på herrloppet, för att sedan klä på oss igen och bege oss ut. Pulkaåkning och lite mera skidor för min del. Grannbarnen kom också förbi. En skön dag allt som allt med en hel del friskluft och rörelse. Härligt. I natt kommer jag att sova riktigt gott.

Kommentarer