DET GÅR FRAMÅT

Jag tar mig sakta med säkert fram emot en ny löparsäsong och jag är så lycklig för det så att det knappt går att beskriva med ord. Jag har nu sprungit mitt första backpass. Tro mig när jag säger att det låter mer avancerat än det var. En promenad runt kvarteret - the extended version - gav ungefär en kilometer. Sedan tog jag en backe just utanför mitt hus, som jag brukar springa ibland och vet tar ungefär en minut om jag trycker på. Det gjorde jag nu inte i kväll. Jag håller inte riktigt för det än. Underlaget är väldigt knöligt nu också av all snö, så jag måste springa kontrollerat för fotens skull. Några små felsteg och det märks stor skillnad beroende på vilket tempo jag håller i hur det känns i fotleden. Hur som helst, tio vändor uppför backen med gåvila på vägen ner. Åsså en promenad som avslutning gav totalt 5.5 kilometer avverkade, och gissningsvis kanske uppemot 12 minuter löpning. Det är inte tokigt alls just nu. Det gäller att skynda långsamt!

Kommentarer