MÅNDAGSPEPPEN


Jag har verkligen lyckats ladda batterierna på ett bra sätt under helgen, vilket gör att måndagspeppen idag är ett faktum. Det blev visserligen lite mindre sömn än vanligt, men sällan har jag klivit ur sängen så lätt som jag gjorde i lördags morse då jag mer eller mindre studsade upp klockan 03:40. Bussresa till skid-vm i Falun stod på agendan och jag hade verkligen sett fram emot dagen. Tyvärr hade systeryster insjuknat under natten, vilket fick mitt humör att sjunka en aning där på morgonkvisten, men så ställde jag snabbt om utifrån de nya förutsättningarna och peppen kom tillbaka. Pappa och jag kom i varje fall i väg tillsammans till Falun på ett skid-vm för andra gången. Vi hade en del matematiska problem innan vi lyckats räkna ut att det var 22 år sedan vi åkte sist. Att det var 1993 var vi överens om men hur länge sedan det verkligen är var tydligen knepigt att komma fram till. Kanske levde vi båda i förnekelse kring hur gamla vi blivit?! Men nu var det egentligen inte Falun jag skulle skriva om utan söndagen. Sol, familj, frisk luft, god mat som mamma lagat och en känsla av vår. Så har jag fyllt på med ny energi inför den här veckan!

Kommentarer