REEBOOSTAD

Bloggandet har hamnat i skymundan under veckan, som var härlig men tuff. Flera dagar på resa, viktiga möten, deadlines, projektgrupper och "studiebesök", allt som kräver en Sara på topp. Min ambition var att prioritera motion men så blev det inte riktigt, vilket satte spår på min energinivå. Det var en ohyggligt trött, matt och grå Sara som cyklade hem i snömodden i fredags. Systeryster messade och frågade vad jag hade för helgplaner, och jag svarade något i stil med att jag skulle hem och dö, för att sedan så smått gräva mig upp ur graven igen. För det var exakt så det kändes. Jag behövde starta om mina energinivåer. 

När jag skrev det hade jag ingen koll på hur enkelt det skulle vara. Det kanske låter konstigt, men jag gjorde en enda grej som egentligen vände allt. Och det var en jogg. När jag kom hem på fredagskvällen hade det mörknat men jag bytte om trots att jag var mer som en zoombie än en människa. 5 långsamma kilometer senare var jag inte pigg som en lärka, det vore lögn, men det var som att livet hade återvänt. Mat, dusch och tidig säng gjorde att jag vaknade pigg igår. När det blev kväll var jag återigen supertrött och kröp under täcket tidigt, men energin har helt och hållet återvänt. Än en gång påminns jag hur viktigt det är med motion för min hälsa. Jag kan inte prioritera bort sådant för då orkar jag inte med min vardag.

För att lyfta tillvaron ännu mer har jag påskpysslat mina naglar idag. Jag hoppar över lägenheten, det blir nog påsk ändå.

Nästan som att gå runt med små små påskägg på varje nagel

Kommentarer