EN AKTIV DAG

Vissa veckor har jag häcken så full att motion är svårt att hinna med. Visst, jag får in korta pass men de där "miniäventyren" som jag gillar ryms inte riktigt i kalendern. Då får man ta sådana dagar som igår, där jag försöker trycka in allt roligt jag varit sugen på under veckan. 

Långärmad tröja från NIKE med tunn löparjacka från newline (som fick knytas runt midjan) 

Den aktiva dagen började direkt efter frukost då jag tog min stela kropp ner på yogamattan tillsammans med en ipad. Svett och etikett, programmet om rodd, fick underhålla mig samtidigt som jag mjukade och töjde här och där. En riktigt skön start på dagen som jag verkligen borde unna mig lite oftare!

En kaffekopp senare bytte jag om till cykelkläder. Ett "rullpass", som jag kallar mina lättcyklade myspass, var jag sugen på. Sagt och gjort. Trampade en lugn vända runt Brunfloviken och fick ihop närmare fyra mil i benen. Undkom den värsta motvinden på hemvägen genom att hålla mig längs sjön från Grytan till Minnesgärdet.

Efter lunch hade vinden mojnat och solen hade värmt upp luften ordentligt. Jag satt ute en stund på balkongen i väntan på att klockan skulle bli fyra, för då väntade mysjogg med Ida. Äntligen! Det var flera veckor sen sist. Ida har en bebbe i magen vilket var perfekt för mig att skylla på så att vi kunde gå i de värsta uppförsbackarna. Jag var nämligen liiiiite småmatt i benen från mina löpbandstabator kvällen innan och kanske också från förmiddagens cykling. Som tur var fick vi sällskap av Vera 6 år sista biten hem, då kunde jag koncentrera mig på annat än att jag var matt. Mycket bra!

Den sista träningsrelaterade aktiviteten för dagen tog vi sent på kvällen. Visserligen med bil. Jag hade kommit på en möjlig långcykeltur men ville mäta upp den och reka vägen lite. När det blir av att jag tar den på två hjul återstår att se. Bra dag!

Kommentarer