SKILLNADEN MELLAN ATT VARA TRÄNAD OCH OTRÄNAD

Lyckan över att ha klarat av den där milen så pass bra i torsdags kväll trots vinterns slit med foten och att långsamt långsamt bygga upp mig för att kunna springa igen har varit stor. Men om vi säger såhär, jag har också blivit väldigt påmind om vad som är skillnaden för min kropp mellan att springa ett millopp och vara tränad för det, mot att göra detsamma utan att vara tränad för det. 

TRÄNINGSVÄRK

Mhm, just saying! Nästan hela kroppen värker. Särskilt nu dag två. Benen är som timmerstockar, särskilt framsida lår och vader. Men det känns i baksidan också, och rumpan. Ryggen ska vi inte prata om. Jag är stel från länden och hela vägen upp till nacken. Av att springa. Oh my det känns som efter ett tufft pass i gymmet. 

Ska det springas fler lopp i sommar, och det ska det ju, så är det hög tid att komma igång. Om inte annat för att må bra efter loppen också. Jag sa ju innan maj började att jag skulle springa mer den här månaden, men det har inte riktigt blivit så. Jag hade tänkt att jag skulle träna mer fokuserat, efter klassiskt motionärsupplägg med tre pass i veckan varav ett längre och minst ett med intevaller. Tröstar mig med att det aldrig är försent att börja om!

Kommentarer