TRÄNA MED KIDDOS

Jag har inga barn och därmed ingen som helst aning om hur det är att vara förälder. Däremot är jag moster, och just eftersom jag inte har egna barn så har jag förmånen att kunna fokusera ganska mycket på mosterskapet. Jag tänker att om man har egna barn kanske man inte alltid har tid, lust eller möjlighet att vara så engagerad i andras barn. Så jag ser det verkligen som förmån att kunna få vara det och ha möjlighet till det.

Det är roligt att hänga med syskonbarnen men det är också ansvarsfullt. Det jag säger och gör granskas i minsta detalj och efterapas eller ifrågasätts. Det är en utmaning i sig och det är inte alltid jag kommer ihåg att vara mitt bästa jag. För sånt kan man ju försöka tänka på när man är moster. Det är bökigare som förälder, för vem orkar vara sitt bästa jag 24 timmar om dygnet? Inte jag i varje fall. Som moster så har jag barnen kortare tid, och då är det lite lättare.

En rolig sak nu när kiddosarna blir äldre är att de i högre grad gillar att göra saker som jag gillar. Som ni har sett så har V ett stort träningsintresse, precis som jag, och nu kan vi träna tillsammans. Från sin pappa så har han mycket fotboll och ishockey, som jag inte utövar själv men gärna tittar på. Längdskidor, löpning och cykel däremot går finfint för oss att göra tillsammans. När vi var i Norge var han till och med inne och nosade på gymmet. Mycket lätta vikter naturligtvis men han fick testa helt fritt det han tyckte verkade roligt. 


Jag hoppas få vara med och inspirera kiddosarna till att se rörelse, motion och idrott som en naturlig del av vardagen!

Kommentarer