TRÄNING vs MOTION

Det senaste tiden har jag motionerat, inte direkt tränat. Hur menar jag då kanske någon undrar? Jo, jag rör på mig. Gärna varje dag, men det är lågintentivt. Jag har joggat, cyklat eller rörlighetstränat hemma. Men igår gjorde jag något helt annat, jag åkte till gymmet för första gången på väldigt länge. Jag hade egentligen tänkt springa utomhus men regnet smattrade i backen så suget försvann, kan man väl milt sagt uttrycka det. Sagt och gjort, åkte hem och bytte om efter jobbet och sedan direkt iväg. Uppvärmning på cykel och i roddmaskin (otroligt skönt för min stela bröstrygg BTW - kan varmt rekommenderas till alla som sitter/står vid datorn för mycket). Sedan direkt upp på löpbandet för att riva av fyra tabator med varierande lutning på bandet och en minuts gåvila mellan varje. Puh säger jag bara. Tokröd i fejset, en skenande puls och trötta ben på slutet. Men oj så oväntat kul det var på något märkligt vis! Omväxling förnöjer. Nedjogg i fura minuter och sedan på en "kettlebellscirkel" med blandade övningar innan det var dags för en lång stretch och hemfärd. Fredagsmys deluxe och himla lycklig Sara som fick krypa ner i soffan och kika på de två sista avsnitten av Jordskott på SVTplay.

Kommentarer