"ROLLAR" LITE BARA

Min hemska upplevelse hos idrottsmassören för en vecka sedan har bitit sig fast och jag tog hennes ord på allvar. Mera stretch och tid på en foamroller skulle vara receptet för min kropp, och givetvis har jag lyssnat. Periodare som jag är med det mesta i livet så är jag duktig ett tag med stretchingen men sedan prioriterar jag annat när jag lessnat efter några veckor. I våras var jag flitig en period med fredagsträning på gymmet som alltid avslutades med stretch och foamrollern, men sedan kom jag av mig med den goda vanan. Nu ska jag alltså skärpa till mig lite igen. Minst en gång om dags ska jag rulla och töja. Ryggen som gnällt lite senaste veckan (varit ledig innebär ofta det för mig eftersom jag sitter sämre hemma - pösmunk i soffan - än när jag jobbar) känns bättre efter några dagar på rullen. Benen vet jag inte riktigt, där känner jag ingen skillnad direkt, mer än att det möjligen gör lite mindre ont att rulla nu än de första dagarna. 


Rullen (köpt på team Sportia för 199 kr) och jag i shorts från Reebok och tröja Kari-Traa

Kommentarer