TYPISKT BRA DAGAR

...sådana där som man vill minnas för alltid. Med hela familjen samlad, alla vi som jag gillar allra mest. Efter två dagars ledighet hemma hos mamma och pappa i Brånan är jag nu tillbaka i vardagen igen.

En bra dag innehåller gärna en ridtur. Kiddosarna blev sugna och jag var inte sen att nappa på den idéen, utan ringde och frågade om vi kunde få sitta upp på våra "sommarhästar". Vi har förmånen att få ha farbrors hästar hos oss på bete på somrarna så det är tradition att mata dem med morötter eller hårdbröd varje dag när vi är där. Här är N på Sabina

Vi firade att mamma och pappa varit gifte i 25 år. Dagen till ära hade mamma plockat fram klänningarna som Elin, Emma och jag hade på oss på bröllopet, den 21 juli 1990. Jag hade tidigare under veckan skojat lite med mamma om att jag minsann var rätt säker på att jag fortfarande kunde ha klänningen, så jag lurade med mig kiddosarna på en liten provning. Vi klämde in oss, alla i vad som tycktes vara minst en storlek för litet, men plats fick vi! N var lika förtjust som han ser ut och undrade varför vi inte hade några prinsesskronor när vi var prinsessor. Jag klippte därför till några i papper. V var precis lika oförtjust som han ser ut, det vill säga inte alls lika övertygad om det förträffliga i tilltaget som vi andra


På kvällen dukade vi upp till trerätters ute på terrassen. Regnet öste ner och Lars och Fredrik fick stå ute i regnet och sköta grillen. Vi fick ox- och fläskytterfilé med grönsaker, rotsaker, halloumi, sallad och olika såser. Emma hade dukat fint, Elin hade gjort en smarrig västerbottensostpaj till förrätt och till efterrätt fick vi vitchokladtårtan som ni redan har hört om. Recept på den kommer förresten i ett separat inlägg längre fram.


Morgonen efter vaknade vi upp till sol och sommarvärme. Innan Emma och Lars skulle dra vidare passade vi på att ta en ridtur igen. V var mycket nöjd över rundan på Brage. Min L som är allergisk mot pälsdjur var mindre lycklig eftersom han blev toktäppt i näsan och jättenysig efter att ha hängt med V resten av dagen

Kommentarer