HEJ VÄRLDEN!

Jag har tydligen varit inne i någon sorts bubbla ett tag. Sedan i onsdags närmare bestämt. Det var inte planerat, men det var ganska skönt. Idag när jag skulle kolla igenom de bloggar som jag normalt följer i stort sett dagligen så insåg jag att jag varit borta ett tag. Det var mycket att läsa i kapp om en så säger.


Favoritstugan "Mården" som vi bodde i förra sommaren, men då tillsammans med min familj

Vi är hemma igen. Vi lämnade stugan i Lindvallen igår mitt på dagen och åkte förbi hos mamma och pappa på vägen hem. Där fick vi mat och en spännande fotbollsmatch med Vide och Nilas innan vi åkte hemåt. Ett stopp på ICA Maxi blev det också innan vi landande hemma på vår gata. Jag blev avsläppt vid lägenheten med packningen och L åkte till garaget för att lossa allt där. Så skönt att vi klarade av uppackningen på en gång. Jag är annars expert på att låta väskor stå i dagar, ibland veckor. Jag kom så upp i varv att jag drog av en repa med snabeldraken (dammsugaren alltså) när jag var klar. Tänk att det kan vara så mentalt avkopplande att få sakerna på rätt plats! Kvällsfika med kaffe (koffeinfritt såklart vid den tiden) och rödögubbar - väldens godaste jordgubbar - innan det var dags för sömn i den egna sängen. Göttmos.

Mamma och pappa hade skaffat nya utemöbler under tiden vi var borta, så vi svängde förståss in för att prova dem. Den här "gungan" var en klar favorit

Sälenveckan är över. Årets stora tävlingsmål, Cykelvasan öppet spår, likaså. Men mer om det kommer nog senare. Jag måste smälta upplevelsen en aning. Som vanligt efter ett större lopp så känner jag mig alltid lite tom på något vis. Det en tänkt mycket på så länge och haft vilande i bakhuvudet även då en inte fokuserat på det aktivt, är nu över. Passerat. Genomfört. Avklarat. Check. Punkten är satt. Det är en märklig känsla. Skönt också men lite blandat.

Semesterveckan kunde knappast ha blivit bättre. Det var lite tomt i stugan först eftersom vi är vana att resa med hela eller delar av min familj. Nu var det vi två. Vi vande oss snabbt! Sov i "master bedroom" som annars alltid är reserverat av systeryster och Fredrik. I de små sovrummen hade vi våra cyklar och träningskläderna. I stora rummet låg yogamattan och foamrollern på sin egen plats hela veckan så det var enkelt att båda starta och avsluta dagen om en ville, på mattan. Så skönt för kroppen! Eftersom vi i andras ögon har lite udda tider för mat (ofta äter vi middag väldigt sent på kvällen) så kunde vi fortsätta med det även under ledigheten - något som är svårt när vi reser med andra. Då får vi anpassa oss. Det är oftast inget problem, men det är klart att det var en av pluspunkterna med att vara bara vi.

På promenad genom stan. Min ömma hälsena bråkade lite när jag klev upp men under promenaden höll den sig smärtfri

Idag är det söndag och den började på bästa vis! Jag tog sovmorgon och efter en lättare frukost så blev det en promenad med Ida. Jag tror att vi var ute i drygt en timme. Tiden flyger iväg när vi går där och snicksnackar om det som hänt sedan vi sågs sist. När jag kom hem hade L kockat lunch. Jag fick en tallrik med färsk spenat, tomater, stekt halloumi, bacon och en klick hot beanaise, så smarrigt! Nu väntar en helt oplanerad eftermiddag och kväll, innan det i morgon är dags att återgå till jobbet.

Kommentarer