KAJAK PÅ STORSJÖN

Sommaren tog tid på sig i år men när det blev augusti så kom den äntligen - och som den levererade! Magiska dagar och kvällar, med sol och värme, har gjort att jag tankat energi- och d-vitamindepåerna. Så härligt! Nu ser det ut som om vi kommer gå mot lite svalare tider, men än behöver det inte vara försent för de där somriga sakerna en föresatt sig att göra men som glömts bort eller inte hunnits med. Än finns tid.

I söndags kväll tog jag ut kajaken på Storsjön. Klockan var strax efter sex när jag gled ut och på vattnet var det endast "småkrus". Solen var varm och i takt med att tiden gick blev vattnet allt mer stilla tills jag gled på en spegel. Det blev verkligen en magisk kväll. Jag satt där i kajaken, lyssnade på en ljudbok och tog mig fram över sjön. Nu tänker jag att det måste bli fler kajakkvällar. Att det blir svalare gör inget, en får klä sig. Däremot vill jag gärna ha det spegelblankt, det förstärker verkligen den där rofyllda känslan en får av att vara på vattnet. Magi som sagt.


Kommentarer