FÖRÄLDRAHEMMET

Efter nästan två dygn hemma hos mamma och pappa styrde vi hemåt idag på förmiddagen. Systeryster, kiddosarna och jag har andats lantluft och kopplat av i föräldrahemmet, så skönt. God mat, skön säng och härligt sällskap, även om kiddosarna stundtals varit i luven på varandra och tagit varje tillfälle att retas. 

Efter gårdagens besök på ridhuset i Svenstavik, där de hade öppet hus, lekte jag häst med V. Fantasin var det inget fel på, vi hopplade runt på bandyklubbor som blev till hästar med namnen Gula getingen och Blå blixten. När V ville hoppla längs med E45:an drog jag gränsen för hur långt mitt barnasinne räcker, och föreslog en mysig skogsritt i stället. V accepterade.

Lite Finnkamp på TV hann vi också med, och medan jag hjälpte moffan med förberedelser för att gjuta nästa etapp på muren så sprang V och N vad som måste ha varit 3000 m hinder. Runt runt runt. En aktiv helg för såväl stora som små med andra ord, och en hel del friskluft. 

Kommentarer