MAGISKA HÖSTDAGAR

Det är fredag, det är morgon. Jag sitter på mitt hotellrum, är på tjänsteresa som det så fint heter, och tittar ut genom en regnvåt fönsterruta här på sjunde våningen. Höstens färger med gul, orange och sprakande rött börjar ta över. Tänker på den där magiska morgonen för någon vecka sedan då jag tog dessa foton

Det här är vackra Ragundadalen i östra Jämtland. Fotona tog jag mellan Hammarstrand och Bispgården, en morgon då jag var på väg för att jobba på kontoret i Docksta. Det var så där krispigt i luften och när jag lämnade Östersund var det så disigt att jag knappt såg vägen framför mig. Här, drygt en timme senare, hade dimman lättat och solens strålar började värma luften

Idag är det fredag och helgen står för dörren. Vädret ser inte precis ut att bli lysande, men vad gör väl det? Kläder efter väder, eller inomhusaktiviteter, det spelar inte så stor roll. Make every day count är en sliten klyscha, men det ligger en del i det

Kommentarer